Daily Maakun

Photo collection of my baby boy, Maakun

Saturday, December 02, 2006

20lb-er





(Sorry, I haven't been taking my camera along with us so all the pics have been very similar!)

Darwin fell asleep after rolling around... resulted in pulled pants :-)
He got a Pooh bear stuffed animal. Thank you!

He now weighs 20lbs!
He started refusing to eat some vegs, preferring fruits and yogurt/cheese.
But if I hold yogurt container and give him veg he eats! tehehe, so far this trick works!

Dad and I have been teaching him "byebye" in the morning to see him off and he started saying "Ba ba ba ba-bye". He is adorable.


(また同じような写真でごめんなさい。
古いカメラなので、重いし大きいので持ち歩かないんだよね…。買い時?)

いつもごろごろしながら眠りにつくので、やーん、ずぼんが下がっちゃっ㋟!知り合いにもらったプーさん。髪の毛が一本ピーンと立ってる。
上下つながっている服を着せると漫画みたいな足になる。超かわいい。

昨日量ったら9キロでした。重いよ~。片手で抱っこする時は手が痛くなるし。
運動不足だけど、腕の筋肉だけは強いよ!
最近もう好き嫌いが出てきた!野菜をあげようとすると、嫌々と両手を振るのでお腹すいてないのかい?と思いきや、甘いフルーツやヨーグルト、チーズをあげてみると、あーんと上手に口を開ける。駄目だよー、と無理やり食べさせようとしても無駄。
ある時ヨーグルトの容器を見せながら野菜をあげてみたら、パクパク食べてくれた。
本人だまされてる事に気づいてない様子。へへへ、ママの勝ち。
でもこれいつまで使えるかな~。

そうだ、ずっと朝パパを送る時手を振って『バイバイ』と教えていたところ、最近『ばばばばーばい』と言う様に!めちゃくちゃかわいい。それから一日中『ばいばい』というと『ばーばい』といってくれるようになってかなり面白い。

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home